پنجاه و دو ساعت ورزش در طی شش ماه می تواند از کاهش قدرت ذهنی در سنین بالای 60 سال جلوگیری یا آن را معکوس کند

اول ژوئن 2018 - انجام 52 ساعت تمرینات ورزشی در طول یک دوره ی شش ماهه می تواند به جلوگیری از زوال ذهنی در افراد مسن که بیشتر فعال هستند، کمک کند.
یک بازنگری جدید نشان می دهد که افراد مسنی که این میزان تمرینات ورزشی را در طی شش ماه انجام داده اند، ممکن است بتوانند اختلالات ذهنی موجود در خود را معکوس کنند. انجام این میزان ورزش با حدود یک ساعت فعالیت بدنی سه بار در هفته، امکان پذیر است.
این تیم تحقیقاتی می گوید این اولین بار است که شواهد مسلمی بدست آورده ایم، که نشان می دهد مدت زمان مشخصی ورزش به تقویت عملکرد ذهن کمک می کند.
حفظ عملکرد ذهنی خوب ارتباط نزدیکی با دیابت دارد، زیرا خطر ابتلا به اختلالات روانی مانند زوال عقل در افرادی که با کنترل دیابت در چالش هستند، بیشتر است.
با بررسی بیش از 98 مطالعه که بیش از 11 هزار نفر در آنها شرکت داشتند، دانشمندان داده های مربوط به تمرکز و قدرت حل مسئله را در این افراد بررسی نمودند.آنها دریافتند پیشرفت های قابل توجهی در میان افراد بالای 60 سال با ورزش منظم مشاهده می شود.این نتایج برای افراد مبتلا به زوال عقل هم مشابه بود.
محققان به بررسی مجموعه ای از مطالعات، پرداخته و ابراز داشتند که نوع فعالیت ورزشی و مدت زمان هر جلسه مهم نیست، انجام 52 ساعت ورزش در طی مدت شش ماه بطور کلی، این نتایج را بهمراه دارد.
دکتر Joyce Gomes-Osman ، نویسنده ی ارشد این مقاله، گفت: سرعت پردازش و عملکرد اجرایی یکی از اولین مواردی است که در هنگام پیری کاهش می یابد. این ​شواهد نشان می دهد که شما می توانید با حفظ یک رژیم ورزشی منظم، ساعت را برای پیری به عقب بازگردانید.
دستورالعمل هایNHS فعلی، برای بزرگسالان 19 تا 64 ساله، شامل اطمینان از داشتن فعالیت روزانه و انجام حداقل دو ساعت و نیم فعالیت هوازی متوسط در هفته، مانند دوچرخه سواری و پیاده روی سریع است.
این تحقیقات نشان می دهد که انجام فعالیت ورزشی بیشتر از میزان توصیه شده در این دستورالعمل، یعنی بمیزان سه ساعت در هفته، می تواند در جلوگیری از کاهش زوال ذهنی موثر باشد.این میزان فعالیت بدنی ممکن است به کاهش خطر زوال عقل كمک كند، اگر چه این موضوع نیاز به تحقیقات جداگانه ای دارد.
نویسندگان نتیجه گرفتند: که ورزش به مدت حداقل 52 ساعت در طی شش ماه با بهبود عملکرد شناختی در افراد مسن با و بدون اختلال شناختی همراه است. ورزشهایی که توسط این شواهد حمایت شده اند عبارتند از ورزشهای هوازی، تمرینات قدرتی و مقاومتی، تمرینات ذهنی و بدنی، و یا ترکیبی از این مداخلات. این تحقیق در نشریه  Neurology: Clinical Practiceمنتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/jun/doing-52-hours-of-exercise-could-reverse-mental-decline-in-over-60s-93320281.html